Hudiksvalls sjukhus: Välkommen till hus 09 – nu öppnar den ordinarie ingången igen

Den ordinarie ingången till hus 09 öppnar igen den 4 mars. På grund av ombyggnationer i området har ingången varit stängd i drygt ett år. I hus 09 hittar du verksamheter som förlossning, barn- och ungdomssjukvård samt ögonverksamhet.

Vad innebär detta för dig som besökare eller patient?

Från och med den 4 mars är den ordinarie ingången till hus 09 öppen som vanligt. Den provisoriska ingången i närheten av huvudentrén, som under byggtiden har fungerat som en trygg sluss till förlossningen, stänger den 5 mars.

Särskilt skyltade parkeringsplatser avsedda för besökare till förlossningen finns i direkt anslutning till ingången till hus 09.

Du når hus 09 via Jakobsbergsvägen. Följ skyltarna mot förlossning.

Nu finns det fler besöksparkeringar utanför ingång 9, med två särskilt skyltade parkeringar avsedda för besökare till förlossningen.

Fler besöksparkeringar

Eftersom det råder brist på parkeringsplatser runt sjukhuset har fler besöksparkeringar ordnats utanför hus 09 och hus 10. De kan användas från och med den 4 mars.